DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Jawa 50 typ 23 Mustang (původně....)

Postřehy a fotky ze závodů

Sezona 2011


Tour de soda 28.5.

 Po roční pauze se kultovní závod vrátil na začátek sezony. Jako každý rok mělo cca 66km prověřit jak důkládně se jezdci a mechanici (často jedna osoba) přez zimu snažili. V pátek před závodem ještě lehce pršelo, ale sobota už měla předzvěst pěkného počasí a tak se všichni těšili na trať. Můj motoyckl byl ještě pár hodin před závodem nepojízdný a před vlastním startem jsem si udělal jen kratičkou "povinnou" projížďku. Start proběhl klasicky letmým startem na pokyn "ředitele závodu". Jaké bylo moje překvapení když jsem se dostal do skupinky 4 prvních a v klidu s nimi držel krok. Trať byla letos čistá až na pár míst s jemným popraškem, ale to se není čemu divit po deštích a pohybu zemědělských strojů po cestách. Nicméně závod proběhl tentokrát naprosto bez jakýchkoliv problémů a pádů a všichni se ve zdraví vrátily do cíle.

Pro mě měl závod Tour de Soda zajímavý konec. Smířil jsem se se čtvrtým místem, ale Petr Adamec který jel ve vedoucí skupině s námi měl chvíli co chvíli potíže s motorem. Nakonec to dopadlo tak, že jsem na jeho úkor "utrpěl" třetí místo a on skončil čtvrtý.

Nedá mi, abych se nezmínil. Závod Tour de Soda se pro mě stává jakousi srdeční záležitostí. Jedná se o jediný závod který jsem jel pokaždé (myslím ty z těch, které se jezdí od začátku), mimo prvního ročníku, (to jsem ještě něvěděl že pionýr má tři rychlosti smiley), pokaždé jsem ho dojel a pokaždé jsem ho dojel na stupních vítězů. v kategorii speciál dvakrát na třetím místě jedou na druhém a jednou na prvním a v kategorii Originál jednou na třetím místě.

Přikládám výsledkovou listinu Speciálů. Pokud si dobře všimnente tak ještě čtvrtý letošní čas Petr Adamce by v pohodě stačil na vítězství loni...

Fotogalerií na téma Tour de soda 2011 najdete spoustu nemá smysl je kopírovat a tuplovat. Ten kdo se zajímá o závody ví kam se má podívat.


TT Mladějov 11.6.

Tento pro mne premiérový závod měl vlastní premiéru loni. Co jsem slyšel a viděl o loňském ročníku nebylo klukům co závidět. Vytrvalý déšť spousta pádů a velice zaneřáděná trať dělala ze závodu spíše boj o holý život.

Letošní ročník byl také lehce poznamenám dešti. Cca týden před závodem se prohnala místní malou obcí přívalová vlna z polí a tak lidé měli jiné myšlenky než sledovat bandu bláznů na uřvaných motorkách. Nicméně vše probíhalo v poklidu celé startovní pole bylo rozděleno na dvě skupiny první pomalejší startovala první, druhá rychlejší startovala následně.

Já osobně jsem si trať jednou projel na sériovém pionýru takže jsem netušil jak se bude na trati chovat speciál. Dalším problémem bylo to, že jsem těsně před závodem měnil pístní kroužek a motoru se něchtělo jet tak jako na Sodovce...může to být jen výmluva, ale prostě nejel jak by měl. Trať TT Mladějov je velice rychlá zatáčkovitá a úzká. Nicméně velký dík patří pořadatelům, kteří na křižovatkách vlastním tělem bránili v inkriminovaných časech vjezdu ostatních účastníků silničního provozu do okruhu závodu. Musím také podotknout, že až na výjimky byli všichni tpělivý a těch pár minut to vydrželi a nakonec se i rádi podívali na závod.

Závod se povedl. Poprvé se v něm ukázal Petr Adamec jako velice velice ostrá zbraň ve spojení se svým dobře připraveným motocyklem. Moje 4. té místo beru jako dobré umístění, ale nutno podoknout, že se opět přidalo pár okolností bez kterých bych byl o místo níže.

Výsledky bohužel nemám takže jen vypíšu prvních pět: 1.Petr Adamec, 2. Vašek Záveský, 3. Pavel Kébl, 4. Vladimír Mužák, 5. David Polák


TT Košov 2.7.

Druhý ročník závodu do vrchu. Tento závod nepatří mezi moje oblíbené. Za prvé se jedná o krátkou trať a za druhé rozhoduje více výkon motoru než jezdecké umění...a v neposlední řadě rozhoduje celková váha stroj+jezdec což je u mne také trochu problém :). Hrozilo nám trochu počasí takže závod dostal takový rychlejší spád. Obešel se bez problémů a bez incidentů a v neuvěřitelném čase a s lehkostí ho vyhrál Petr Adamec. Mne se tentop závod povedl a motocykl fungoval dobře. Nicméně to stačilo "jen" na páté místo. Loni to ovšem bylo horší a vzhledem k okolnostem beru tento výsledek za velice slušný.

Výsledky "elitní" skupiny ve speciálech: 1.Petr Adamec, 2. Vašek Záveský, 3.Ota Plíšek, 4. David (kobercák) Polák, 5. Vladimír Mužák


 TT Veliš 23.7.

Další závod v řadě. Velišský okruh. Krásný, přehledný a relativně bezpečný okruh. Velice netradičně nevyšlo Velišským počasí a bylo sucho (nespletl jsem se...standartně tam vždy prší takže letošek byl spíš výjimka :D )  Okruh byl i přez nepřízeň počasí z minulých dní v dobré "kondici" a tak nic nebránilo tomu pořádně se rozjet a bez starostí a strachu z aut si zazávodit.

První rozjížďka byla tradičně připravena pro "pomalejší" stroje- sériovky babetty atd. V druhé poté startovala elita- speciály společně s RS.

Kategorii speciálů vyhrál opět Petr Adamec na svém nedostižném a skvěle fungujícím stroji. Můj motocykl se choval stejně jako na TT Košov což mě potěšilo. Fungoval dobře jel jsem naplno, ale přesto první 4 byli rychlejší a nedostižní. Mím úkolem bylo porazit kobercáka a udržet si tak 4 té místo celkově a to se mi také povedlo.

Za zmínku možná stojí moje průměrná rychlost: 82,7km/h. Průměrná rychlost vítěze (pokud si správně pamatuji) 87,7km/h.

Výsledky "elitní" skupiny ve speciálech: 1.Petr Adamec, 2.Ota Plíšek, 3. Vašek Záveský, 4.Pavel Kébl, 5. Vladimír Mužák, 6. David (kobercák) Polák


Sezona 2010 

Tour de soda 29.5.
Legendární závod, který před 5 ti lety rozpoutal celé toto závodní klání se po roce opět vrací, aby společně se závodníky oslavil svoje jubilejní konání. Ano, Tour de soda 29.5.2010 znamenala pátý zářez do ráfků pionýrů.
Ačkoliv celý týden bylo počasí nevlídné na sobotní klání se umoudřilo a to, že jsem prožili deštivý týden připomínala jen rozmočená louka (hooodně rozmočená louka), vzhledem k její "nesjízdnosti" bylo rozhodunuto, že úvodní a tradiční divácký prolog se letos nepojede (ale věřím, že letos by byl nejzajímavější ze všech ročníků) Vzhledem k tomu, že pořadí na startu tím nemohlo být určeno přistoupilo se (stejně jako loni) k letmému startu za obcí Holín...jeho výhody a nevýhody pak člověk dva dny poslouchá, ale dohadovat se jestli jsem měl na vedoucí pozici 5 metrů nebo 50 metrů po odmávnutí je trochu naivní, když má člověk před sebou v tu chvíly cca 63 ostrých kilometrů. Trať se shodovala s loňskou, ale záplavové deště na ni udělali svoje. I přez tato "omezení" bylo čelo velice rychlé a až na pár drobných problémů se všichni dostali do cíle. Co se týče mě. Vzhledem ke studijní vytíženosti (skoro mi to příjde jako vtip) jsem nestihl speciála připravit. Proto jsem v pátek dopoledne odjel na chalupu, kde jsem po nutné zimní kontrole (doufouknutí pneu, namontování SPZ apod) na první šlápnutí natočil ostře sériový stroj....a....bylo naladěno. Ačkoliv byl můj rudý mustang v minulosti vystaven hodně nekompromisním testům (z počátku já, pak můj bratr) a celou cestu se se mnou pral třetí převodový stupeň dojel (po lehkých časových nesrovnalostech) na krásném třetím místě.
 
Pár mých fotografií a výsledky:
   
     

 
Kompletní sevis ohledně závodu Tour de soda 2010 poskytuje, jako vždy, zážitkový web Fichtl-klub.cz :
 
krásný průjezd čela včetně drobného problému jednoho z hlavních aktérů: 
 
 
pár fotografií (snad přibudou další):

TT Košov 8.5.
První závod seriálu závodu Jawa 50. Tento závod vznikl v době, když už přípravy na do té doby první závod (Tour de Soda-29.5.) měli nabírat obrátky k finiši. Bylo potřeba zrychlit což se v mém případě negativně podepsalo na výsledku.
Na závod jsem odjížděl s motorem, který řekněme jel. Nicméně po závodě a rozebraní jsem věděl, že takto fungovat nemůže.
Závodní sobota se nesla v duchu oťukávání a okukování konkurence. Závod byl vypsát na dva měřené výjezdy (počítal se lepší z těchto dvou časů) do kopce končícího v obci Košov. trať měřila 3km a měla obrovské převýšení. Vzhledem k tomu, že jsem neměl kdy si tento kopec projet na závodním pionýru zvolil jsem variantu nejtěžšího převodu s nadějí že v největším stoupání budu mít při zařazené jedničce výhodu...ukázalo se to jako naprosto mylná myšlenka. Pro porovnání...druhý 4 kvaltový motor z naší "stáje" měl hned na první kolo o zub lehčí převod na sekundárním kolečku, výsledek byl o 2 vtěřiny pomalejší než já. Ovšem v druhém kole přišla na řadu i rozeta o 8 (!) zubů větší a tudíš extrémně  lehký převod (oproti mě) a ve výsledku byl o vtěřinu rychlejší. Polemiky na téma "kdybych změnil převod kde bych asi byl" nechám v klidu... Oba výjezdy jsem obsolvoval řekněme bez většího problému, ale výsledek nestál za moc. Ani druhý 4 kvaltový motor nezajel tak, jak jsme si představovali.
 
První část fotogalerie naleznete na stránkách Fichtl Klubu.
 
 
Výsledky kategorie speciál:   
                                           Jeden můj neumělý průjezd (jedu jako druhý)
 
 
  

     
Břehy 2009 - Záběr, dalo by se říct, z první opravdové zatáčky v závodě...výběr neni náhodný jedná se o první tři celkového pořadí kategorie Speciál v sezoně 2009...název fotky napoví. Čí průjezd je nejeefektivnější? Diskuze čeká 
 
 
A takto to dopadlo na konci tohoto závodu.......

  I takto může končit závod...vlastně dříve než ještě začal. To co neni vidět byl izolátor vnitřní elektrody který skončil ve                                                          válci- důsledky snad ani popisovat nemusím